10 Eylül 2018 Pazartesi



Robotlu bir hayat!

İlk aklıma gelen jetgiller oldu bu çizgi filmi hatırlayan var mı? Evdeki işi hizmetci  “Rosie” yapardı tüm kadınlar böyle bir robota sahip olmak için iç geçirirdi. Ama kimse bu robotların birgün bizim yerimize birçok şey yapacağını varsaymıyordu. 21.yüzyılın bir gerçeği olarak geleceğin robotlarına sahip olan, onlara istediği komutları verenler bir adım öne geçecek. Yapay zeka çalışmaları da son sürat devam ediyor. Tüm ülkeler bu yarışta öne geçme çabasında. Ülkemizde de robotik uygulamaların çoğalması geride kalmamak için yapılan bir çaba. Fakat OBİ ile asıl olayın robot yapmak değil süreçte algoritmik düşünce becerilerini geliştirmek, bir problemle karşılaştığında bunu nasıl çözerimi düşünmek adım adım çözüme ulaşmak için planlamak ve sonuca en verimli şekilde ulaşmayı sağlayan deneyimler sağlamak olduğunu gördük.

Burada söylemeden geçemeyeceğim gerçekten zor ama çok eğlenceliymiş bu kodlama işi. Çocuklar içinde robotları hareket ettirmek onlara istediklerini (şimdilik kısıtlı hareketler) yaptırmak kontrolün onlarda olduğu düşüncesi keyif verici olsa gerek. OBİ'de farklı robotlarla tanıştım ve oynadım sonra asıl işe geldi robotları hareket ettirmek için kodlama öğrenmeye, Scratch ile kodladım (akvaryumdaki ben)  tinkercad ile tasarladım (kardanadam). Dijital oyunu çok az oynayan biri olarak oyun tasarlamak, kurgu oluşturmak, kod yazmak inanılmaz birşey. 













Bu işi yapanlara hatta eğitime adapte edenlere binlerce teşekkürler...(herşey bir yana ben oynamayı seçenlerden olacağım kesin bugünden sonra..:))

İzlemek isteyenlere J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder