9 Eylül 2018 Pazar



OyUN....


 'Play' ve 'Game' kavramları her ne kadar Türkçeye oyun olarak girsede aralarındaki en önemli ayrım 'play' kavramının çocuğun doğal yaşamında zaten olduğu 'game' kavramının ise bir araçla yaşamlarına girdiği gerçeğini değiştiremez. Oyun aslında dışarda, içerde ve mekansız olarak oynanmakta işte bu mekansızlığı dijital oyun ile açıklamak mümkün.Dijital oyun çocukların doğdukları zamanda zaten var ve var olmaya da devam edecek ama önemli olan nasıl varolacağı işte bunu şekillendirebilirsek yani kontrolü ele alırsak çocuklar için bir çok faydasının olduğunu da görebiliriz. Burada önemli olan direnç yerine bilinçli kullanıcı olmayı öğrenmek. Çocukların kovalamaca oynarken güvenliğini sağlamak yetişkinlere sorumluluklar yüklüyorsa aynı derecede dijital oyun oynayan çocuğunda güvenliği de yine bizlere düşmekte....

Çocukların ne kadar süre, ne içerikli dijital oyunlar oynayacakları üzerinde durulması gereken bir konudur. Kaç saat oynarsa yeterli olur, ne oynamalı, hangi oyunları seçmeli, internet açık mı olmalı vb. sorular cevaplanırken ne çocuğa ceza olarak bilgisayarlar ortadan kaldırılmalı, ne ödevini yaparsan oynayabilirsin gibi ödüller verilmeli sadece çocuğa dengeyi kurması gerektiği verilmeli. Herşeyden gerektiği kadar; serbest oyunda oynamalı, dışarıda da oynamalı, akıl oyunları da oynamalı, legolarla da oynamalı, evcilikde oynamalı, kovalamacılıkda oynamalı dijital oyun da oynamalı. Dengeyi kurmak ve onu korumak bizim işimiz. Unutmamalıyız ki denge tüm hayata yön veren en önemli unsurdur. 

Labirent...

harry potter merdivenler ile ilgili görsel sonucu















Harry Potter ve muhteşem hareket eden merdivenler... Hogwarts’ta katlar arasında hareket eden merdivenleri yerleştirmek düşüncesi kimin aklına gelirdi. Ama labirentin gizemi, çekiciliği, insanı zorlayan ve düşündüren yanı sihirle birleşmiş ve çocukların o akıl almaz düş gücüne bırakılmıştı. Aynı labirent kodlama dünyasına açılan bir pencere görevi ile şimdide çocuklarımızın algoritmik düşünmelerini sağlamaya çalışmakta. ScratchJr. çocuklara kodlama ile ilgili temel becerileri kazandıran, analitik düşünme becerilerini geliştiren, adım adım planlama ve uygulamaya geçişi sağlayan bir program. Kodlama öğrenmek gelecekte müthiş oyunlar yazabileceğimiz anlamına gelmiyor asıl amaç çocukların algoritmik düşünme becerilerini geliştirme, problem çözerken çözüm için gerekli olanları ayıklama ve kullanma becerilerini geliştirmek.... 









































































1 yorum:

  1. Labirenti gizemi ve ScratchJr. amacı net olarak tarif etmişsin. Katılmamak mümkğn değil

    YanıtlaSil